perjantai 6. helmikuuta 2015

7 asiaa minusta

Sain äiskältä haasteen, kiitos! Nyt saan ehkä vihdoin viimein vastattua tähän, muksu nukkuu, ainakin toistaiseksi..

1. OLETKO KEITTIÖN HENGETÄR JA MIKÄ ON BRAVUURIRUOKASI?

Apua, en todellakaan ole mikään keittiön hengetär,nolottaa myöntää. Meillä on mies tehnyt melkeimpä kaikki ruuat lapsen syntymän jälkeen. Mies osaa tehdä kaikkia ihania liharuokia, siis pihvejä sun muita. Meillä se onkin mies joka tekee "erikoisemmat ja hienommat" ruuat! Kyllähän mä osaan jotain ihan perusruokia vääntää, mutta oon todella mielikuvitukseton keittiössä. Haluaisin oppia tekemään hyvää ruokaa, täytyy varmaan vaan ostaa joku keittokirja jonka kanssa voisi puuhailla keittiössä. Bravuuriruoka... Hmmm, no mä teen aika hyvääkasvissosekeittoa ja ja makaroonilaatikon kanssa olen onnistunut muutaman kerran aika hyvin. 


Mä haluaisin jonkun sellaisen "laihdutus" reseptikirjan. sellaisen missä olisi monipuolisesti kevyitä ruokareseptejä. 

                2. MITÄ HARRASTAT (MUUTA KUIN BLOGGAAMISTA)?

Noh, mähän en sinällään nykyään harrasta mitään, vai voiko vaipanvaihtoa kutsua harrastukseksi? Mä kyllä unelmoin kaikista hikirääkkitreeni harrastuksista, kuten kahvakuulasta, spinningistä, pilateksesta tai muusta vastaavasta. Ja ratsastuksesta... Voi järki kuinka haluaisin taas ratsastamaan, rakas harrastus jäi väliin tosin jo yläasteella, oikein kaduttaa. Harrastin aiemmin lukemista mutta nykyään ei aika tahdo riittää siihen. Pitäisi ruveta harratsamaan pitkiä vaunulenkkejä Miian kanssa, oikein hävettää kuinka pitkään aikaan ei olla käyty ulkoilemassa, neiti kun oli kipeä ja nyt ollaan kaikki kipeinä. Teinkin itselleni lupauksen että ensiviikolla jos ollaan terveitä niin käydään joka päivä ulkona. Jos sitä vaikka saisi jostain seuraakin kävelyille...


Toisaalta onhan mulla seuraa, mun ihana mp3, mutta ei se silti oo niin mukavaa yksin kävellä!

3. UNELMA-AMMATTISI LAPSENA? MITEN HAAVEILLESI KÄVI?

Mähän olin monta vuotta ihan varma että musta tulee parturi. Noh, en ole ihan varma mitä sille haaveelle kävi. Jotenkin se joutui karille ja jäi sinne. Toinen haaveammatti oli opettaja, on ehkä vielläkin. Musta vain tuntuu että ei musta ole lukemaan niin pitkälle. Sitäpaitsi ei mun lukion päättötodistuksella tai kirjoitustuloksilla pitkälle pötkitä. Ärsyttää että en voinut lukiossa yrittää kovemmin. Keskiarvo on ehkä hädintuskin seiska ja kirjoitukset on tasaista B:tä... Jos joku nuorempi, lukiolainen tai kuka tahansa joka opiskelee sattuu tämän lukemaan niin annan ystävällismielisen vinkin, opiskele hyvä ihminen, jos et tiedä mitä varten niin itseäsi vähintään. 



Tässä minä nyt mietin että mitäs sitä tekisi elämällään. Jonnekkin pitäisi parin vuoden päästä lähteä opiskelemaan. Mua kiinnostaisi nyt taas se parturi-kampaaja, kosmetologi olisi myös mielenkiintoinen ala. Sosionomiksi hakemista suunnittelin lukiossa, en vain ole varma että olisiko se oikeasti sitä mitä haluaisin.  Noh, onneksi mulla on pari vuotta aikaa miettiä ja ottaa asioista selvää. 

4. SISUSTUKSESI KULMAKIVET - VÄRIT, MATERIAALI, TYYLI VAI JOKU MUU?

Kaikki jotka mua vähänkään tuntee, tietää että ainakin tällä hetkellä seepra on se juttu. Mulla siis on melkein jokaisessa huoneessa vähän jotain seeprakuosista. 


Toinen juttu on se vihreä, mä olen aina tykännyt siitä väristä. Meidän olohuone on siis vihreä, kuten varmaan värihaasteesta muistuu mieleen. Tykkään siis selkeistä väreistä, ripokirjava ei ole se minun juttuni.  


Tykkään kauheasti tuosta meidän parvekkeesta, lampaantaljat ovat niin ihania. Meillä on niitä kolme kappaletta, kaikki Ikeasta. Miian oma lampaantalja tässä juuri lämmittää mun hanuria, eli olisi kiva saada vielä yksi talja meille. 

Sisustamisessa pidän selkeydestä. Tyylini on ehkä myös hieman romanttinen, rakastan kynttilöitä ja niitä löytyykin kaikkialta. Nautitaan niistä kynttilöistä vielä nyt kun Miia ei liiku ja kiipeile minnekkään. Sydämiä löytyy myös sieltä täältä meidän asunnostamme.



Kuvassa äiskän hiilarihylly, odottelen että tuo mies laittaa mun hyllyni seinälle, sekä muutaman muun hyllyn. Äiskän tyyli on yksi sellainen jota ihailen, värimaailmat ovat ehkä erilaiset mutta kynttilät ja hyllyt ja useimmat sisustusjutut kyllä kohtaavat. En toki yritä matkia äitiä, mutta jotenkin meillä vain on todella samanlainen maku. 

5. MILLAINEN ON MUSIIKKIMAKUSI? ONKO SINULLA LEMPIARTISTIA?

Apua, tottakai mulla on lemppariartisti, parikin. Älkää ihmiset pitäkö mua ihan hulluna itsemurha-angstityyppinä mutta rrrrakastan Pyhimystä! Ja Edorfia. Molemmat siis suomiräppäreitä joilla on aika synkät sanoitukset. Kuuntelin näitä pahimpina vuosinani todella paljon. Vaikka musiikki on synkkää, ei se ole mulle sellaista yhyy nyyh tapan itseni musiikkia, vaan ennemminkin voimamusaa. Mun lempibiisini Pyhimykseltä on ja tulee luultavasti aina olemaan tämä, kurkkaa jos kinostaa ;---)


Toinen suuri rakkaus on Juice Leskinen. Jotenkin se vaan iskee. Sitä on laulettu karaokena miljoonat kerrat. Juicelta lempibiisini on Syksyn sävel. Siitä tulee niin paljon muistoja, hyviä ja huonoja. 

6. JOS SAISIT VALITA; MILLÄ HISTORIAN VUOSISALALLA TAI -KYMMENELLÄ ELÄISIT? MIKSI?

Nyt en kyllä osaa sanoa. Tämä aika on paras, luulisin.

7. PAKOPAIKKASI - ONKO SINULLA SELLAISTA? MIKÄ SE ON?

Parveke. Aamukahvi parvekkeella on se juttu.  Siellä saan istua hetken ihan rauhassa, yksi aamu oli ihanaa kun oli hämärää ja hiljaista ja satoi lunta. Nautin jokaisesta hetkestä. 

Ja tämän haasteen saavat  ihanat Jenna ja Julle <3 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti